Handelsbetingelser

1. Generelle betingelser

2B /CO v/ Birgit Roed CVR: 12901186 Henrik Ibsens Vej (Der er ikke salg eller afhentning fra adressen) 1813 Frederiksberg C. Tlf.: 20949716 E-mail: deko@dekolagersalg.dk

Salgs- og leveringsbetingelserne finder anvendelse for samtlige 2B /CO v/ Birgit Roed’s kunder. Der gælder dog særlige regler for forbrugere og erhvervsdrivende kunder, hvor dette særskilt er bekendtgjort nedenfor. (Hvor intet andet er nævnt, er forholdet gældende for alle)

2. Betaling

Betaling af varer er muligt med følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • Mobilepay
  • Kontant betaling efter aftale – I disse tilfælde er kunden ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
  • EAN betaling som offentlig institution.

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

3. Levering

3.1 Vi sender til hele Danmark. Afsendelse sker normalt indenfor 1-3 hverdage. Varerne sendes med GLS:

Leverings typePakkestørrelsePris inkl. moms
GLS – uden omdelingfra 0 kg til og med 1 kg49,00 kr.
GLS – uden omdelingover 1 kg til og med 5 kg59,00 kr.
GLS – uden omdelingover 5 kg til og med 10 kg69,00 kr.
GLS – uden omdelingover 10 kg til og med 20 kg109,00 kr.
GLS – med omdelingfra 0 kg til og med 1 kg71,00 kr.
GLS – med omdelingover 1 kg til og med 5 kg81,00 kr.
GLS – med omdelingover 5 kg til og med 10 kg91,00 kr.
GLS – med omdelingover 10 kg til og med 20 kg131,00 kr.
Afhentning (Frederiksberg/København)Alle pakkestørrelser0,00 kr.
Oversigt over forsendelsestyper, pakkestørrelse og priser som Dekolagersalg bruger.

3.2 For at lette kundens kontrol med det modtagne, vedlægges der følgeseddel/ faktura med angivelse af mængde og pris.

3.3 For forbrugere anses levering for sket og risikoen overgået til køber, når kunden er kommet i besiddelse af varen.

4. Fortrydelsesret  

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til deko@dekolagersalg.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du kan finde i pdf-format – klik her, eller i elektronisk-format via følgende link – kilk her.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

4.1 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom der er købt flere varer under én ordre.

4.2 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

4.3 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

4.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

GLS Pakkeshop / Att Birgit Roed. Ny Carlsbergvej 42. 1799 København.

4.5 Fortrydelsesret i erhvervskøb

Se afsnittet nedenfor omkring fortrydelsesret for erhvervsdrivende og andre særlige regler i B2B-handel.

5. Reklamationsrettigheder for forbrugere

Forbrugere der handler på dekolagersalg.dk har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, de enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Er kunden forbruger opfordres kunden til ved varens ankomst at afstemme med følgeseddel/faktura (antal kolli) og samtidig konstatere, hvorvidt der er sket skade på emballagen eller varen. Dette skal i påkommende tilfælde anmeldes til transportselskabet gennem anmærkning på fragtbrevet.

Forbrugere skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at de har opdaget manglen ved varen. Hvis forbrugeren reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Forbrugere skal, hvis de benytter sig af deres reklamationsret, kontakte 2B /CO v/ Birgit Roed og opgive ordrenummer, så fremsender vi fragtlabel med porto, så skal du blot aflevere pakken i forsvarlig indpakket stand på posthuset, påført fragtlabel.

Bemærk!  Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

6. Restordre

Dekolagersalg tilbyder vores kunder at bestille restordre.
Restordre varer ligger ikke fysisk på Dekolagersalgs eget lager, men de er varer vi tilbyder at sælge i samarbejde med engros forhandlere i EU.

En restordre vare hos Dekolagersalg kan genkendes i webshoppen ved at se på lagerstatus af det enkelte produkt.
Hvor der normalt står et lagerantal feks: 166 på lager  
Vil der istedet stå: Tilgængelig på restordre  

Desuden vil du også kunne se at din vare er en restordre vare i webshoppens kurv efter du har tilføjet den:
https://dekolagersalg.dk/dekoration/kurv/  

En bestilling hvor en restordre vare indgår tager som udgangspunkt længere tid at gennemføre end de angivne tider, og hvis der ikke er en beskrivelse af en typisk leveringstid på selve restordre varen, så er vores øvre grænse på leveringtid for restvarer 14 dage før produktet lande hos kunden.

Mængden af disse vare som kan tilføjes til bestillingen er som udgangspunkt ubegrænset, da vi ikke modtager en dag til dag status af beholdning hos vores samarbejdspartnere. Dekolagersalg tager derfor forbehold for at kunne annullere ordre hvor en restordre vare indgår, hvis mængde vi ikke kan opfylde. Som udgangspunkt vil Dekolagersalg ikke modtage penge før at bestillingen sendt som pakke fra vores lager, og annulleringen af bestillingen vil derfor blive annulleret sammen med betalingen.

Dekolagersalg vil dog som udgangspunkt melde tilbage med information omkring leveringstiden for bestillinger hvor restordre varer indgår, hvis afsendelsen af varer fra vores lager overstiger 4 dage.

7. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos 2B /CO v/ Birgit Roed og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på dekolagersalg.dk er 2B /CO v/ Birgit Roed.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: deko@dekolagersalg.dk.

For at læse mere omkring 2B /CO v/ Birgit Roed’s Persondatapolitik – klik her. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte deko@dekolagersalg.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – https://ec.europa.eu/odr

9. Ferielukket

Da Dekolagersalg.dk er en enkeltmands virksomhed vil jeg engang imellem holde ferielukket, hvilket betyder at der ikke vil blive afsendt pakker mellem to givende datoer. Disse datoer vil blive oplyst så der ikke er nogen tvivl om hvornår jeg begynder at sende pakker igen og om butikken holder ferielukket.

Online Butikken vil dog rent fysisk ikke være lukket, og du kan derfor sagtens foretage bestillinger, eller gennemse mit katalog af varer. Dine bestillinger vil dog ikke blive behandler før datoen for hvornår jeg begynder at sende pakker igen.

Hvis du har nogen spørgsmål så er du altid velkommen til at kontake mig via sms på 20949716, at eller skrive til deko@dekolagersalg.dk hvorfra jeg svarer dig hurtigst muligt.

10. Særlige betingelser for erhvervsdrivende

10.1 Nedenstående generelle betingelser gør sig gældende for erhvervsdrivende:

  • Købet er bindende med mindre en af parterne inden 7 dage fra ordrens modtagelse skriftlig annullerer ordren.
  • Tvister i anledning af købet og deraf følgende retsforhold afgøres efter dansk ret ved Sø- og Handelsretten i København
  • For erhvervsdrivende anses levering for sket og risikoen overgået til kunden ved forsendelse fra 2B /CO v/ Birgit Roed´s lager.
  • Erhvervsdrivende skal ved mangler ved varen reklamere senest 5 dage efter varens modtagelse.
  • Erhvervsdrivende har pligt til ved varens ankomst at afstemme med følgeseddel/faktura (antal kolli) og samtidig konstatere, hvorvidt der er sket skade på emballagen eller varen. Dette skal i påkommende tilfælde anmeldes til transportselskabet gennem anmærkning på fragtbrevet.
  • Er kunden erhvervsdrivende og handler via telefon eller e-mail, vil alle priser blive opgivet ab lager ekskl. gebyr, emballage og moms.

10.2 For Erhvervsdrivende er følgende gældende i forhold til returnering:

  • Returnering af varer kan kun finde sted efter skriftlig henvendelse til 2B /CO v/ Birgit Roed og skriftlig accept herfra.
  • Ved en eventuel returnering skal en kopi af fakturaen på det returnerede medsendes.
  • Sker returneringen som følge af nægtet varemodtagelse, vil ny levering kun finde sted hvis den pågældende der i første omgang nægtede varemodtagelsen betaler for en ny forsendelse.

10.3 Betalingsbetingelser

  • Kreditaftaler – gælder kun offentlige instanser, der har fået godkendt en kontoansøgning. Indtil den er givet, kan handel på e-shoppen kun effektueres ved betaling med kort.
  • Ved for sen indbetaling tillægges rente efter gældende sats, p.t. 2,0 % pr. påbegyndt måned. Der pålægges et rykkergebyr på kr. 100,- pr. rykker.

11. Særlige betingelser for EAN betaling

11.1 Generelle betingelser

  • Hos Dekolagersalg.dk er EAN betaling forbehold offentlige institutioner. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise EAN betaling for private firmaer.